https://www.youtube.com/watch?v=TmLJk9kQCGEPPPasolini
https://www.youtube.com/watch?v=sMBdq5OspaIPPPasolini Epilog
... wiec, kolo sie jakby kiedys zamyka... OMG wprowadzam poprawki bo mi sie wykasowalo.
Wczorajszej nocy obejrzalam wreszcie Pasoliniego Ferrary. Musze sie wypowiedziec szybko. Moj PPPasolini x2 jest lepszy.
Jestem zaskoczona, a nawet zmartwiona. Nie odczuwam zadnego sukcesu. Jestem tym bardziej zaskoczona stanowiskiem Nowych Horyzontow.
Bylam na nartach, nie widzialam sie ze Slodkowskim jeszcze, bo to on jest tutaj krytykiem filmowym i jego wypowiedz dla mnie bedzie wazna. Grawerujaca jakby.
Film byl juz na ekranach w Polsce, a teraz jest darmowo na Zalukaj. Moze jakbym zobaczyla w kinie byloby lepiej. Szkoda mi Pasoliniego, Ferrary i Dafoe'.
Nie wiem z ktorej strony zaczac moja krytyke, moj esej. W sumie mam prawo bo moj watek jest czytany, mam duzo odslon. W sumie juz zaczelam, ale nie wiem w jakim pojsc kierunku w mojej wypowiedzi bo jest jak symfonia, wszystko na raz cisnie mi sie do glowy i pod palce. Bo pisanie to tez sa palce. Palce i litery. Palcowki.
Moze zaczne tutaj tak.
Charlotte Egner z ktora wspolpracuje nad nowym pomyslem na film o Raoulu Wallenbergu, powiedziala mi natychmiast gdy przylecialam do Sztoku, ze sa 2 nowe filmy o Pasolinim, tuz przed zakonczeniem mojego PPPasolini x 2. Bylam w Szoku i w Sztoku. Wydawalo mi sie (no ostro) ze moj scenariusz zostal wykradziony. Hahahaha. Ale bylo tak ze krecilismy w styczniu tamtego roku w Maroku. Potrzebowalismy xero kopi. Taylor to Amerykanin scenarzysta, mieszal (oczywiscie Freudien slip) w tym samym hostelu co my. Ten hostel polecil mi Piotr Trojan, ktory rowniez gral etiude w moim Pasolinim, pieknie zagrali z Dominika Biernat. W wannie oczywiscie, nago oczywiscie, choc on w opasce typ "sakralna, Jezusowa", ona w mokrej Gazie.
Trojan i jego kumple mieli biegunke w tym hostelu i nie polecal mi Marakeszu ogolnie, ale ja bylam zdeterminowana, bilety na przelot dla grupy wykupilam. Ten hostel byl gej friendly, typu pink. Wiec sie tam zadekowalismy. Taylor pil jaral i pisal. Przeczytal moj script. Z Taylorem sie pozarlam, bo Taylor podziwiajac moja wnikliwosc tematu skrytykowal moj styl pisania scenariusza per se. Zaczal mowic ze on by to przerobil, skopiowal sobie calosc itd.
Charlotte Egner ktora normalnie jest bardzo podejrzliwa nie podzielala moich obaw do konca. Ja sie w koncu uspokoilam, bo przeciez moj scenariusz bazowal na faktach, do jakich mialby dostep kazdy i kazda pragnaca,y, temat zglebic. Przeczytalam jak zawsze wszystko co sie dalo, przepuszczajac to przez wlasna percepcje i odziedziczona w jakis sposob po mamie "nadwrazliwosc".
Moim meritem byly moje korzenie, rowniez to ze od poczecia obcowalam z poeta.
Tutaj bede swinia, jesli dopisze ( z wstydliwym opoznieniem, ze Ferrara podkreslal w wywiadzie dla GW we Wroclawiu, ze jest dzieckiem ulicy, Bronx lub Queens. No i dlatego kurwa tak zawalil temat. Intelektualista nie jest. Korzeni naturalnych do zglebienia tematu (subiektu obiektu - najwiekszego wloskiego poety, intelektualisty nie ma. Laczy ich spaghetti, kurna a to jest za malo.
No, wstyd panno Kubiak tak mowic, a tym bardziej pisac. No wiec wstyd, ale wierze w to co pisze. Poza tym jest maczo. To co pisze to nie jest jedynie zazdrosc. Przeczytalam kazde slowo napisane przez Pier Paolo Pasoliniego (te tlumaczone na angielski i szwedzki, i w sumie duzo jest tych tlumaczen. ) Po polsku jest kurwa bardzo niewiele. Przerzucilam caly net. Prase. Prase na necie, zrodla filmowe, oczywiscie fimografie, dokumentalna filmografie. ETC.
Nowe Horyzonty odrzucily moja 1 wersje, PPPasolini, ta nie byla jednak skonczona. Panorama ogladala. Powiedzieli E.Sz ze tak sie filmu robic nie da. Ok.
Co bylo pozniej, w dzien premiery Ferrary w Wenecji chcialam leciec na Festiwal wbic siena sale i obejrzec,a le to nie bylo mozliwe. Gabriella byla wtedy na Bienalle ale tez nie widziala.
Mialam koszmarnego dola, Alexi kupil wino, zrobil obiad i tanczyl ze mna probujac odciagac mnie od balkonu; sytuacja byla chujowa. Przetrzymalam to, i czekalam na ten film A. Ferrary, ale bardziej czekalam na moj. Pracowalam nad tym filmem kilka lat, research, czytanie, pisanie, myslenie, pieniadze, scenariusz, pieniadze, aktorzy, produkcja, filmowanie, itd, itd, montaz, montaz, montaz, konflikty,w zloty upadki; gotowe.
Pokazy na LGBT IFF 2015, wygrana, opinie. Ilosc publicznosci taka sobie, gdzieniegdzie lepiej gdzieniegdzie gorzej, wygrana pozycja numer 1 i numer 2 bo zrobilam 2 filmy. Bo temat byl zbyt obszerny na 1 film. Ot co.
Moglabym tej esej pisac godzinami, ale nie mam czasu.. serio, nie mam czasu.
Potem bylo Odrzucenie z Nowych Horyzontow, moje proby wbicia sie, poczatkowo wygladaly sensownie, kilka osob sie za moim filmem (2 filmami) wstawilo, nic sie nie wydarzylo. Kwasy powstaly, odpowiedzi zadnych do dzis ze strony powiedzmy "wroclawskiej".
to co napisalam na facebooku, ktory jest taki dobrym szybkim kontaktem, a teraz sprobuje powtorzyc, na temat mojego filmu (a myslac o filmie Ferrary rowniez).
Ferrara mial samochod jak trzeba Silver A, ja nie mialam bo nie wyszlo.
Erwin Leder jest duzo lepszy od Dafoe' w roli Pier Paolo Pasolini'ego, mowie to z reka na sercu. Dafoe' jako Pasolini wrecz szczatkowy. Wykonal 1 gest a' Pasolini znany z fotografi, w filmie puszczony ze 2 razy.
Ninetto w moim filmie duzo lepszy. Alexi Carpentieri zagral mojego Ninetto.
Ferrara pokazal 2 x Ninetto, mlodego i starszego (prawdziwego) czekajacego na Mesjasza. (?).
Nagi taniec z czerwona szarfa na stole Apolonii Sikorskiej u mnie o niebo lepszy nic taniec 2 aktorek z szara chusteczka kolo stolu u A.F.
Pino Pelosi lepszy u mnie niz u Ferrary. Pino gra Christian Dllej.
Moi kamerzysci, Kari Jantzen, Jarek Nalewajko, Malga Kubiak, Alexi Carpentieri lepsi niz u A.F., gdzie czesciowo film przypomina serial TV.
W sumie, a pisze to zupelnie serio w filmie Pasolini A. Ferrary 1 godz 20 minut okolo 10 minut lub powiedzmy 13 minut dalo sie emocjonalnie "odebrac". Byly to dwie sceny, sex w klubie, u mnie tak samo dobra scena klubowa idaca bardziej w strone realizmu. (Adorna Cunning, Peter Alex Owsiany, Alexi Carpentieri, Jessica Berntson, Malga Kubiak). Czy scene morderstwa, krecona (u mnie) na lokacji w Alby Norsborg, caly team jaki byl na tej lokacji wzial udzial, plus policja szwedzka (ktora ktos postronny wezwal) i jak zawsze u mnie jesli wchodzisz na moj plan filmowy to masz gratiis wystep.
W sumie krecilismy scene morderstwa 2 noce, bo policja uniemozliwila nam dokrecenie koncowki, samochod dobijajacy PPP. Krecilismy to nastepnej nocy, zaczal padac snieg. Ok, nakrecilismy, bylo nas tylko 4 osoby, Alexi Carpentieri grajacy drivera, ja rezyser, 2 kamerzystow Kari Jantzen i Jarek Nalewajko. Ok zrobilismy to, ja zagralam Demona, oprocz rezysera. Nie nakrecilismy koncowki, czyli porannego rozpoznania, no nie moglismy, bylo tak kurewsko zimno, i bylismy mokrzy od mokrego sniegu. Ok odjezdzajac zaobserwowalam ze zostawilsmy dekoracje do nienakreconej sceny. Alexi szarpnal samochod aby zakrecic i wjechalismy w row. Dlugo usilowalismy wypchnac samochod z rowu, nie dalo sie, rozladowaly nam sie telefony, Alexi i Kari biegali po odleglych olicznych willach po pomoc, wreszcie ktos pozwilil im skorzystac z telefonu. Alexi zamowil pomoc, ciagnik ktory faktycznie przyjechal i wyciagnal nas z rowu, wszyscy cala 4 ka zakochalismy sie w tym kierowcy ciagnika, typowy ciezki Szwed. robilismy sobie z nim foty, ale to nie weszlo do filmu. Nie mielismy powera. Do domu dotarlismy kilka godzin po polnocy, kolejnego dnia krecilismy od rana w centrum Sztokholmu, w Szwedzkiej Akademii Nauk, tej od Nobla, PPP mial tam swoje prelekcje. Alexi byl leciutko spozniony bo nie mogl znalesc parkingu, przebieral sie na Rynku Starego Miasta w cudowne pomaranczowe ponetne jeansy... To nie bylo w scenariuszu, a do filmu weszlo.
Musze wymienic pozostalych wspanialych, Thomas Goersch w roli glownej z Petrolio, Miro Kamiński w roli kardynala i gangstera, Borje Lundberg gangster i dedektyw, Estrella Rydman, Karolina Szpyrka, Marta Konarzewska, Caroline Lopatynsky, Agnieszka Jackl, Irmina Kulesza Batory, Mattias Enberg, Mats Lundell, Maciej Lippa, Urszula Kloszewska, Daria Infanti, Maciej Poreba, Lena Jochansson, Bonaventura, Nina Kukawska Rafalala, Sylwana Skarzynska, Jatta Karin, Estrella Rydman, Johannes Flink, Tove Sorblom, Felix Nordqvist, Lola Moller, Strike, Tomek Kurzyca, Xsever, XX x 2 jako matka i kuzynka, Bill Schiller, Hanna Chawki, Gilberto & Guapo, wieloosobowy Hamook team.
No i to tyle, na dzis; moze Slodkowski zablysnie tu opinia, ale musze Go najpierw zlokalizowac, lub bardziej prawdopodobnym jest ze sie zlokalizuje sam i pokaze u mnie. Bo innej mozliwosci na zlokalizowanie Go nie ma.
Milego dnia, milej upojnej nocy kinomankom, i kinomanom.
Malga
Muzyka tez lepsza u mnie, Hanna Chawki, Zbigniew Karkowski, Mattias Enberg.
